dilluns, 13 de setembre de 2010

Mela fai d'espòrt: d'un calcari cauquilhièr a l'autre.

Per contunhar mon entrainament per far lo canal de Riquet, faguèri un bocin d'un autre canal qu'es pas gaire luènh de l'ostal. Se siás pas luènh de Montpelhièr o Seta, i podètz anar, vos regalaretz e ne podètz far un circuit cultural. Ben òc, legissi ni Telerama ni l'Equipe mas fau d'espòrt e de cultura a l'encòp ieu.  

Primièr de tot, vos cal anar a Vic de Gardiòla, o en tren (arrèst Vic-Miraval) mas mèfi als oraris o en autò, daissatz l'autò ont que siá sus una plaça del parking del  centre del vilatge. A pè o a bicicleta, montatz la Carrièra Granda per anar veire la glèisa Santa Leocadia del s. 12.

Aquela glèisa es una fortalesa, del plan rectangular amb de vitraux meurtrières ( tot un concèpte!) - de veirials balestièras en òc?, dintratz-i dedins, es una glèisa que m'agrada fòrça, sorna, modèsta, sòbria, vuèja, fresca. Mas son interés, es a l'exterior, dins la carrièra que monta long de la glèisa, veiretz la pèira de construccion qu'es de calcari cauquilhièr. Daissi la paraula a Pierre A. Clément que parla de la glèisa Santa Leocadia de Vic dins son libre Eglises Romanes oubliées du Bas-Languedoc
[...] "Lorsque Sainte-Léocadie de Vic a été reconstruite, dans la deuxième moitié du XIIº siècle, on a conservé une partie du mur nord et le plan primitif avec chevet plat de l'édifice précédent. Là aussi le voisinage de la mer a suscité la conception d'une véritable forteresse avec des contreforts non seulement aux angles et le long des murs latéraux mais aussi le long du chevet et de la façade. Ces piliers étaient reliés entre eux par des arcs plein cintre qui formaient mâchicoulis et qui portaient un chemin de ronde faisant le tour complet de l'édifice. La voûte s'étant effondrée à une date indéterminée, il ne subsiste plus qu'un doubleau d'origine. Sa face inférieure est soulignée de deux baguettes, profil que l'on recense rarement. L'église a été entièrement construite avec des moellons de calcaire coquillier qui ont été malheureusement taraudés par les vents marins. Les vénérables pins parasols qui composent un magnifique décor à l'italienne ajoutent au charme du lieu"
Zoom sul calcari cauquilhièr

MAs deviam pas far d'espòrt? Zo! En sèla! Passatz dabans la pòsta, la comuna, l'escòla e tiratz tot drech, enquilhatz la pista ciclabla fins al pont dels aresquièrs. Sul pont, arrestatz-vos en naut e agachatz quin panorama: la mar, lo canal, los ostalons dels pescaires, l'estanh de Vic resèrva naturala, las paluns, lo bòsc das Aresquièrs (mas cossí fasiatz per viure sens coneisser aquò?) e luènh: lo Sant Clar de Seta, de l'autre costat mai luènh: Montpelhièr e mens luènh Palavàs e mai que tot, Magalona, l'objectiu de la pedalada del jorn. Aprèp lo pont, davalatz a esquèrra, passatz la barrièra que ditz qu'avètz pas lo drech de passar e prenètz long del canal a DRECHA (vos cal pas passar dabans los ostals de pescaire). E pedalatz. 



Sètz long del Canal del Ròse a Seta. Se fasètz mièja vòlta, anaretz cap a Seta, se pedalatz pendent 70km, arribaretz a Beucaire. S'avètz d'astre, crosaretz de gabarras. A esquèrra, avètz l'estanh de Vic, a drecha, la palunalha, mai a drecha, la mar. 
L'estanh de Vic



Pedalatz, tot drech, sai pas quant de temps, nimai de quilomètres. Ai plan un comptador de quilomètres a ma bicicleta, mas lo sabi pas far marchar :)
E al cap d'un moment, la veiretz, l'iscla de Magalona. Es pas perque la vesètz que i sètz :) , vos caldrà encara pedalar un momenton. Pas de lagui, tot es planièr!




Quand arribatz a la palanca del parking de Magalona, vos cal encara pedalar 2.5 km per poder dintrar dins la catedrala. Aquí, o sabi perque i a un panèu :) Pels fenhants que vòlon pas pedalar podètz anar directe a akel parking, 4€ l'estiu per la jornada.

Passaràs long de la platja , al fons, veses Palavàs, qu'es pas luènh... Legisses sul panèu que te cal èsser vestit se te vòs rostir lo cuol: "tenue décente exigée sous peine d'amende, arrêté municipal du 18 juin 2009". Abans, aquela platja èra coneguda coma la dels nudistas, sembla que la comuna los acepta pas mai. ont van ara los nudistas?
Puèi arribas a la Catedrala de Magalona que ne vos parlèri ja:
E la Catedrala de Magalona es en... calcari cauquilhièr... enfin, pas completament! Tòrni daissar la paraula al Peire A. Clément:

(...) Cette cathédrale se caractérise par deux aspects originaux qui résultent de sa position à proximité de la mer dont elle était séparée seulement par un étroit chenal et un mince cordon lagunaire.
Pour la mettre à l'abri des pillars barbaresques, ses concepteurs l'avaient prévue, dès le départ, comme un bâtiment strictement défensif. Ce parti est confirmé, d'une part, par son élevation et, d'autre part, par ses contreforts saillants prévus pour supporter un dispositif de galeries, en ménageant l'espace nécessaire aux mâchicoulis.
Confrontés, comme les architectes de la Grande-Motte, à l'action corrosive des vents du large chargés d'embruns, les maîtres d'oeuvre de Maguelone avaient résolu le problème - huit siècles prouvent qu'ils ont visé juste- en utilisant, pour les parements extérieurs une pierre calcaire "froide" résistant à l'attaque du sel. Ils l'avaient fait extraire de carrières lointaines alors qu'ils disposaient à proximité, du calcaire coquillier qu'ils ont employé pour les parements intérieurs.

Bon, l'article sus Sant Pèire de Magalona es tròp long, arresti aquí :P. M'agrada plan aquel libre Pierre A Clement, Eglises Romanes oubliées en Bas Languedoc, ai la segonda edicion de 1993, espèri que la reedicion serà amb mai de fòtos e en color.

E la bicicleta?

E ben la tòrnas prene cap a la palanca del parking. Aquí, as la causida, o tòrnas prene lo camin fach per venir long del canal e siás tranquil o tòrnas per la rota. Coma m'agrada pas de prene dos còps lo meteis camin e ben  passèri lo canal, passèri dabans lo parking, e prenguèri la pista ciclabla que passa long de l'estanh d'Arnel (fòto). Al cap de la pista ciclabla, siás a Vilanòva de Magalona.

Aquí te cal anar al centre del vilatge, e prene la rota de Miraval, seguir los panèus "Miraval, Vic de Gardiòla, Seta pel litoral".Seràs sus una rota estrecha que las autòs i rotlan coma de capbords, es agradiva totun. Vinhas, paluns, passaràs dabans las salinas de Magalona que t'i pòdes arrestar (serà un autre pòst!), la rota es paralèla a la via del tren. Te cal contunhar: es tot drech! 
Vinhas e al fons la peirièra de la Magdalena, que sus la còla i a la capelòta Sant Baudili


Aprèp lo domèni de Maureilhan, veiràs la glèisa de Vic, ara, basta de tornar trobar ton autò!

Per far Glèisa de Vic - Magalona - Glèisa de Vic en passant per la rota, en m'arrestar per far 4 fòtos  e en anant plan lentament, metèri 2h40.

O cal far un jorn sens solelh e sens vent, pas un pet d'ombra e lo camin es als quatre vents!

I a d'"acorchas" possiblas. Podètz daissar l'autò al pont dels Aresquièrs e vos estalviar los 20 minutas de pista ciclabla de Vic als Aresquièrs e vos fa plan mai cort Pont das Areskièrs - Magalona - POnt das Areskièrs: 2h pels lentasses, 1h30 pels normals pensi, mas es un pauc repetitiu coma païsatge.  Pels nonbiciletaires, podètz anar en autò a Magalona :
- pel parking de Vilanòva de Magalona (dins lo vilatge, seguir las indicas "catedrala"), mas per pas aver de pagar 4€ de parking, vos conselhi de passar
- per Palavàs, en arribant a Palavàs seguir las indicas "Catedrala" :)

1 comentari:

k ha dit...

las fòtos montran la particularitat de la lutz d'aquesta region d'Occitània
mercé de o publicar
es polit lo pais!!!!